Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

städa upp...

Av Maria Andersson - 14 oktober 2009 23:16

Ikväll såg vi ett bra avsnitt av arga snickarn på tv. Det gav lite tankeställare och inspiration att prioritera projekt och livet...

det slutad med att Stefan och jag gick ned i källaren. Jag röjde i tvättstugan och Stefan i verktygsförrådet.. det är jobbigt att göra saker när man inte hittar redskapen eller måsta klättra över en massa saker för att komma fram. Nu är golvet framme och vi nöjda för ikväll.


Det är även viktigt att påbörja renoveringsprojekt och planera för avslut innan något nytt påbörjas...Flört

I vinter ska det inte börjas några nya projekt. Ge lite vila och ge mer tid att göra roliga saker tillsammas i familjen. Jag ser framemot en vecka i Klövsjö. ( Är med i en utlottning av en lägenhetsvecka via mitt fackförbund, FSA- sveriges arbetsterapeuter). Får se hur det går...


Godnatt!

 
 
Erika och Tommy

Erika och Tommy

18 oktober 2009 17:14

Vad roligt att du har skaffat dig en blogg så att vi kan få läsa om vad som händer i eran vardag:) KramKram

http://www.erikaochtommy.blogg.se

 
Eva

Eva

18 oktober 2009 19:24

Hej!
Erika skvallrade om din blogg.Håller med der Erika skrev.Nu kan man hålla koll på vad ni pysslar med!Ha de
KRAM

http://evaochharry.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Andersson - 22 november 2009 22:30

I helgen har vi varit ute och rört på oss. På fredagen åkte hela familjen ned till Söderhamn och mormor. På lördagsmorgon bar det iväg 18 mil till Gesunda i närheten av Mora. Solen sken rakt på oss...så vi hade iallafall tur med vädret.:)   När v...

Av Maria Andersson - 5 november 2009 20:27

Tänk så viktigt det är att ta sig egen tid. Det är något som jag inte tar så ofta, förutom när barnen somnat på kvällen och mannen är på jobbet. Jag kan ju inte gå ut då men göra vad jag vill hemma, det jag orkar på kvällen. Igår var Stefan ledig s...

Av Maria Andersson - 1 november 2009 20:42

Så mycket vi har funderat på hur vi skall lösa problemet med dammsugare på entré plan. Som små barnsfamilj så vill man ju gärna dammsuga i köket och under köksbordet minst en gång per dag. Helt plötsigt så kom Stefan på en bra lösning, att vi inte ha...

Av Maria Andersson - 31 oktober 2009 22:22

Vi fick en vecka i Klövsjö fjället, eller alltså vi blev tilldelad en vecka i FSA´s lägenhet (6 bädds), efter utlottning ....tyvärr så blev det samma vecka som vi även bokat en kryssning till Helsigfors. Det blev lite mycket! Vi får ta och bestämma...

Av Maria Andersson - 30 oktober 2009 20:11

Tänk vad tiden går fort och när livet fylls med annan glädje så lindrar det den tunga sorg som drabbade vår familj för 6 år sedan. Våra tvillingpojkar Kevin och Dennis kom ut alldeles för tidigt i v.23+3 Idag så var familjen ut till minneslunden i ...

Ovido - Quiz & Flashcards